Training week - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Alessi Moctezuma - WaarBenJij.nu Training week - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Alessi Moctezuma - WaarBenJij.nu

Training week

Door: Alessi

Blijf op de hoogte en volg Alessi

24 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Hey everyone!

Even een kort verslag over onze eerste week op werk.
We hebben de hele week training gehad. Dit hield in dat we elke dag van 10.00 uur tot 20.00 uur op werk zaten. We hadden een boekje gekregen dat we samen met Daniel, een van onze supervisors, gingen doornemen. Toen we maandag Daniel ontmoetten, ging het in het begin wat stroef. Hij deed wat zenuwachtig en wist niet zo goed hoe hij met ons om moest gaan. Hierdoor werden wij nog zenuwachtiger door hem. Haha. Toen we gewend raakten aan elkaar, kwamen we er achter dat Daniel echt een topvent is. Hij heeft dezelfde passie voor gastvrijheid als wij hebben.

We hadden gehoord dat de trainingen zwaar en saai waren. Maar wij vonden het alleen maar leuk en leerzaam. Zwaar zeker ook, maar het was vooral leuk! Daniel leert ons van alles. Hij begon de training met ‘I’ll make your life easier’. Hij leert ons allerlei trucjes en kleine dingetjes die, uiteraard, ons werk makkelijker maakt. Zo legde hij ook uit dat als er iets is met de members (zo worden onze gasten genoemd hier), dat hij of een andere supervisor er altijd bij komt. Of het nou mijn fout is of een lastige member, er komt altijd iemand bij. Voor mij was het anders dan ik gewend was. Normaal los je je eigen fouten op. Je meldt het wel bij de leidinggevende maar uiteindelijk moet je het toch zelf oplossen. Maar begrijp me niet verkeerd, heel fijn natuurlijk als ze je helpen. Maar ik vind het ook weer sneu voor de supervisors, die krijgen gewoon altijd de wind van voren voor andermans fouten. En dat wordt ons bespaard. Stiekem wel heel tof hè? We zijn hier echt een team. Familia de BallenIsles Hoppa!

Er werden ons allerlei dingen geleerd. Ook bijvoorbeeld dat we hier met links inzetten en rechts uithalen. Soep en drinken moet wel rechts ingezet worden. Voor de horeca vriendjes onder ons; probeer het eens een keer uit. Wij moesten daar nog heel erg aan wennen. Het is alsof je zegt; nee je wijntje alleen met je linkerhand drinken en niet rechts. Alsjemenou?

Het was om te gieren hoe wij de toneelstukjes speelden om te oefenen hoe we moeten bedienen. Ik vind Talisa de beste actrice onder ons. Vooral als ze haar mister Tea rol heeft. Oh nog iets tofs: gasten betalen met membercard! Ha! Geen cash! Daar worden we heel blij van. Er zijn nog veel meer dingen anders hier. Teveel om te schrijven. (voor vragen mail naar; axsmoctezuma@gmail.com ;)

OOOH en wat echt ZIEK was; Daniel stuurde ons de werkvloer op op onze tweede dag. Ze hadden ons nodig om water bij gasten bij te vullen. WAAAAAAH PANIEK! Knikkende knietjes en trillende lipjes. MAAR, we hebben het overleefd en het was super gaaf! Mijn eerste member die ik bediend heb wilde uiteraard wel wat water zonder ijs. Want ja, ik had net een hele karaf VOL met ijs. En dat ook nog eens met mijn linkerarm inschenken. TOF…

We hebben donderdag met diner mee mogen lopen. We kregen iemand toegewezen en die moesten we ‘schaduwen’. Dat betekent dat we diegene moesten volgen in alles wat hij/zij deed. Zo konden we observeren. Dit gaan we nog paar keer doen. Ook krijgen we volgende week toetsen over ontbijt, lunch, diner en bar theorie. Spannend… maar leuk!!
Nu eerst uitrusten en batterijen opladen voor aankomende week. Wordt een zware week maar we hebben er zin in!!!

Liefdeeee