Positivity - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Alessi Moctezuma - WaarBenJij.nu Positivity - Reisverslag uit Palm Beach Gardens, Verenigde Staten van Alessi Moctezuma - WaarBenJij.nu

Positivity

Door: Alessi

Blijf op de hoogte en volg Alessi

08 December 2014 | Verenigde Staten, Palm Beach Gardens

Het moment dat je denkt dat je alleen maar omringd bent met negativiteit en maar het ergste verwacht en dat de situatie in een keer omgezet wordt in iets ontzettend positief.
Ja, je kent het wel. Deze momenten zijn een van de mooiste momenten vind ik.

Ik begon een diner shift en hoorde dat de lunch echt rampzalig was geweest. Orders gingen verkeerd, eten duurde lang, veel fouten en meer drama en stress. Bah. Bij de voorbespreking van diner kwamen zelfs de koks erbij zitten. Ik vroeg aan degene naast me die lunch gedraaid had; was it that bad? En hij antwoordde; yes it was that bad…
Daniel, een manager en mijn leermeester, begon te praten over dat ze altijd verwachten dat je je werk goed probeert te doen. En dat het soms fout gaat, het is menselijk. Maar dat het toch altijd heel erg gewaardeerd wordt als je echt extreem je best doet, dat je soms boos op jezelf kan zijn omdat je een fout maakt en jezelf zo pusht om er het beste van te maken. En toen begon hij tegen Glenn, een van onze koks, hoe dankbaar ze hem zijn dat hij na elke shift langer blijft om de keuken super schoon te maken. Glenn was super verrast. Hij wilde eerst niet de giftcard ontvangen van Daniel. Maar Daniel sprak Glenn zo aan dat hij het moest aannemen en dat hij echt moet weten hoe erg we hem waarderen en dat het hele team hem als voorbeeld mag zien. Iedereen begon hard te klappen en te juichen. (kippenvel momentje, niet?)
Glenn, ziet eruit als een beest, groot en gespierd, streng hoofd, maar hij is zoooo’n lieverd. Hij kreeg tranen in z’n ogen en zei dat hij niet wist wat hij moest zeggen. Het liefst wilde ik op z’n schoot kruipen en hem stevig vasthouden. Ja, dit soort momenten maken het leven mooi.

Werk gaat steeds beter. Ik heb al paar avonden niet hostess gestaan. Allemaal leuk en aardig dat verwelkomen, tafel toewijzen, menu kaart geven en fijne avond wensen, maar ik vind bedienen toch het leukst. Heerlijk om die verraste koppies te zien, jong of heel oud, maakt niet uit. We maken er wat leuks van! Ik ga zelfs zo ver dat ik een tafelbereiding doe voor de members. Dat zorgde voor verraste manager koppies haha. Member blij, managers super blij. Hoppa daar doe ik het voor.
Wanneer ik members kan bedienen, doe ik dat met liefde en passie zoals meneer Goossens mij geleerd heeft op De Rooi Pannen. Bij de tafelbereiding moest ik ook erg aan mevrouw van den Boogaard denken. Ze heeft ons dan niet geleerd hoe ik een guacamole moet maken, maar ik wist nu wel goed wat ik nodig had en hoe ik het er mooi uit kon laten zien. Van alles in een cocotte tot een extra proeflepel. De Rooi Pannen, jullie zijn nog niet van me af. Maar toch alvast bedankt!! ;)

Een van mijn mama’s angsten als ik naar het buitenland ga, verliefd worden en daar blijven, is uitgekomen. Naja, daar blijven. Hij is een Engelsman haha.
Ik ben super gelukkig en dat zal wel even zo blijven. Eerst genieten van het nu en dan zien we wel wat er gebeurd over 6 maanden.

  • 08 December 2014 - 21:57

    Aba:

    Wat leuk om steeds je verslagen te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Thanks voor de lovende woorden!

  • 09 December 2014 - 09:33

    BRo:

    Van de mouse!!!!
    Positiviteit kent geen grenzen!!! Blijf het uitstralen zoals je altijd doet!! En geniet van het moment! Dikke koes en knuffel!!!

  • 09 December 2014 - 12:36

    Kimm:

    Aless wat super leuk zeg!
    Ook dat je verliefd bent:)
    Geniet er lekker van meis!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alessi

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 51581

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 19 Juni 2015

Stage BallenIsles Country Club

17 Augustus 2010 - 20 Juni 2011

YFU Exchange Year in Amerika

Landen bezocht: